Op Pechhulpvergelijk.nl zie je een objectieve vergelijking van pechhulp aanbieders in Nederland en Europa. Wij geven geen advies of waardeoordeel over de aanbieders. Wij tonen prijzen en de belangrijkste dekkingsvoorwaarden. Zo kun je zelf met behulp van eenvoudige overzichten kunt vergelijken en zo zelf de keuze kunt maken voor een pechhulp product dat het beste bij jouw situatie en wensen past. Meestal verzeker je jezelf voor meerdere jaren waardoor je met een simpele vergelijking flink wat kosten kunt besparen. Vergelijken loont!
Snel pechhulp vergelijken
Woonplaats | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Nederland | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
NL + Europa | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✓ | ✗ |
Dekking op | Persoon | Persoon | Gezin | Kenteken | Kenteken | Kenteken | Kenteken | Kenteken |
Vervangend vervoer | ✓ | ✓ | ✗ | ✗ | ✗ | ✓ | ✓ | ✓ |
Prijs / jaar v.a. | €116,50 | €176,30 | €29,95 + €60 bij pech | €89,95 + €60 bij pech in NL | €62,50 | €139,95 | €84,95 | €54,96 |
Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info |
Volgorde aanbieders gesorteerd op naamsbekendheid
Controleer altijd de prijzen op de website van de aanbieder zelf. Laatste update 06-11-2024
Wegenwacht® van ANWB
Allianz Assistance
Blij dat ik rij
Autoverzekering + pechhulp
Veel aanbieders van autoverzekeringen bieden tegenwoordig ook een optie pechhulp aan. De prijzen hiervan zijn moeilijker te vergelijken, omdat de pechservice niet los verkocht wordt maar als onderdeel van een autoverzekering. Wij hebben dit daarom voor je uitgezocht en laten de prijzen van de modules binnen de verschillende autoverzekeringen hieronder op een overzichtelijke manier zien.
Meer info | Totale premie berekenen | Binnenland | Europa | NL en Europa | |
---|---|---|---|---|---|
Allianz Direct | Bereken je premie | € 95,4 | |||
Ohra | Bereken je premie | € 36,24 | n.v.t. | n.v.t. | |
ABN Amro | Bereken je premie | € 60,40 | € 22,36 | € 82,62 | |
Centraal beheer | Bereken je premie | € 56,64 | € 39,96 | € 96,60 | |
FBTO | Bereken je premie | € 59,24 | € 45,45 | € 104,69 | |
Inshared | Bereken je premie | € 104,52 | € 192,36 | ||
Univé | Bereken je premie | € 42,69 | € 32,67 | € 75,21 |
- Tarieven inclusief wettelijk verplichte 21% assurantiebelasting.
- FBTO , Univé en ABN Amro tonen op hun websites in eerste instantie tarieven exclusief assurantiebelasting (21%). Wij hebben de tarieven van deze aanbieders omgerekend naar inclusieve bedragen om vergelijken eenvoudig te maken.
- Berekening o.b.v. voertuig uit 2015. Leeftijd van het voertuig en andere variabelen kunnen mogelijk de premie beïnvloeden.
Voor complete tarieven van de autoverzekering met pechhulp, doe je een premieberekening. Deze premie is namelijk persoonlijk. De verschillen in dekkingen van pechhulp bij de autoverzekering kun je vinden op de pagina autoverzekeringen met aanvullende pechhulp.
Meest gekozen oktober 2024
Waarom pechhulp?
Niet alle pechhulp pakketten bieden dezelfde service bij pech onderweg. Zo bieden de meeste automerken alleen pechhulp bij een mechanisch probleem. Dus niet bij verkeerd tanken, je autosleutels achterlaten, een lekke band, etc. Je autoverzekering helpt dan weer alleen bij een ongeval, tenzij je aanvullend een pechhulp module afsluit.
Ga je weleens met de auto de grens over? Bijvoorbeeld voor vakantie? Als je in het buitenland te maken krijgt met autopech dan kan dit weleens grote gevolgen hebben. Hoe kom je op de plaats van bestemming? Hoe los je de autopech op en hoe regel je de repatriëring van je auto en je bagage? Hoe zit dat met je caravan en hoe zet je de vakantie voort?
Om met een gerust op weg te gaan is er voor al deze situaties een pechhulpverzekering. Soms in combinatie met een autoverzekering.
Waarom pechhulp vergelijken?
Pechhulp vergelijken levert veel voordeel op. Naast de bekende Wegenwacht® van ANWB die bij pech elke maand duizenden auto’s weer de weg op helpt zijn er ook alternatieven. Naast grote prijsverschillen tussen aanbieders zijn er vele verschillen in dekking waarbij de ene pechhulp verlener beter bij jouw situatie kan passen dan de andere aanbieder.
Pechhulp voor jouw situatie
Een auto, motor, fiets en meer. Op Pechhulpvergelijk.nl vind je de pechhulpverzekering die bij je past.
Blog
Optimaal opladen: verleng de levensduur van je autobatterij
Bepaalde laadgewoonten kunnen ervoor zorgen dat de actieradius van je elektrische auto op lange termijn sneller afneemt. Het verlies aan actieradius kan echter worden voorkomen: ACE, de mobiliteitsgids van Europa, geeft tips voor een zorgvuldige omgang met de accu – in termen van gezondheid van de batterij en voor een blijvend hoge actieradius met de…
Zelf je pech verhelpen, hoe doe je dat?
Het overkomt iedereen, vroeg of laat, en mij zelfs 2 keer in de afgelopen paar weken. De eerste keer heb ik dit zelf kunnen oplossen, de tweede keer niet. Maar de gebeurtenissen brachten me tot het schrijven van een blog over het zelf verhelpen van autopech. Veel voorkomende oorzaken van pech zijn bekend, en zo…
Wil jij wel elektrisch rijden, maar vind je het nog te duur?
Het is duidelijk dat auto’s die op fossiele brandstoffen rijden, de komende jaren volledig uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Dat is niet iets waar we rouwig om hoeven te zijn, want er zijn gelukkig heel goede alternatieven op de markt en deze worden ook nog eens steeds beter. Zou jij nu alvast de overstap willen…
Veel gestelde vragen
Dit is een dienst die wordt aangeboden als je met pech langs de weg komt te staan. Vaak sluit je hiervoor een abonnement af, maar het kan ook on demand. Pechhulp wordt aangeboden voor verschillende voertuigen.
Wat pechhulp kost is afhankelijk de gekozen dekking en verschilt ook per aanbieder. Pechhulp is al mogelijk vanaf enkele euro’s per maand. Bekijk alle tarieven hier.
Let op: Wij geven op deze site geen advies. Wij tonen informatie over de tarieven en voorwaarden van pechhulp producten bij verschillende aanbieders. Wij geven geen waardeoordeel en adviseren niet. Je kunt wel zelf je ervaring en mening delen met andere consumenten door een reactie achter te laten.
Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen met autopech. Heb je hier al mee te maken gehad? Hoe ben je geholpen? Ben je tevreden? Vertel het hieronder zodat je anderen kunt helpen bij het maken van hun beslissing voor een aanbieder.
Abdel zegt
Op advies van ANWB een partnercard voor mijn vrouw aangeschaft. Echter toen mijn vrouw met pech stond bleek ze niet dezelfde dekking als ik (de hoofdkaart houder) te hebben.Uiteindelijk hulp gehad mey een dikke nota van 135 euro bovenop mijn jaarlijkse contributie. Na 15 jaar trouwe klant afscheid genomen. Het gaat alleen om geld niet om service. ANWB = Altijd Natuurlijk Weer Betalen.
Rene zegt
Zojuist hulp nodig gehad van de ANWB. Mogelijk probleem met de brandstofpomp. Met kloppen tegen de tank zou dat mogelijk verholpen kunnen worden. Ze hebben flink op de tank staan rammen. Geen effect. De monteur gaf aan dat het door blijven starten mogelijk de startmotor kapot zou kunnen maken. Maar dat en de daarbij behorende kosten was niet zijn probleem. Toen ik aangaf dat ik het wel een probleem vondt dat de startmotor kapot zou gaan, is de monteur er vandoor gegaan onder het mom van dat ik geen verdere medewerking wilde verlenen. Onzin! Hij geeft aan dat de startmotor mogelijk kapot kan gaan. De oplossing is om de bus (chevy van) af te voeren naar een garage. Oplossing ANWB was weg rijden en stoppen met verlenen van hulp. De bus af laten voeren kon niet vanwege de conclusie van de monteur (die dus niet schroomt om extra schade te maken ipv mee te denken naar oplossingen). We heroverwegen nu dus het lidmaatschap van de ANWB. Dit zal afhangen van de oplossing. Als trouwe leden weg gaan dan moet er toch iets mis zijn.
Wim Stal zegt
Bij de ANWB krijg je inderdaad de indruk dat het geld voorop staat en de klant op de tweede plaats. Waarom handelt de ANWB in artikelen? Doet de onafhankelijke Consumentenbond dat ook?
Na deze reviews over de Wegenwacht, kies ik liever voor een andere mogelijkheid.
Absurd dat een WW-abonnement op naam is en niet op kenteken.
Klantonvriendelijk dat het lidmaatschap voor november opgezegd moet worden en als je later bent dat er geen restitutie kan plaatsvinden.
Theodoor zegt
Beste Wim,
Een abonnement op persoon ipv kenteken heeft zowel voordelen als nadelen. Het ligt er maar net aan wat jouw situatie is om te bepalen wat het meest geschikt is.
Het op moeten zeggen in november is al een paar jaar niet meer het geval.
Dit even ter info.
Mvg,
Theodoor
Huss zegt
Anwb grote en slechtste pechhulp
Els Lute zegt
ANWB geeft slechte service, is bureaucratisc, denken niet mee, zijn klantonvriendelijkheid en onbeschoft. Niet doen!
Frieda Hillebrand zegt
Frieda Hillebrand
13 november 2018
Vandaag bij de bakker boodschappen gedaan.
bij terugkomst auto wilde niet starten. Vroeg kennis even voor mij de ANWB alarmcentrale te bellen om hulp.,omdat ik geen telefoon bij mij had. Alarmcentrale vroeg mijzelf te laten bellen ,hetgeen ik gedaan heb .Alarm centrale wilde geen hulp geven, omdat de eerste melding door die kennis was gedaan. Moet om 19.00 vanavond gehandicapte van Schiphol halen. Kan alleen met rolstoelauto, die dus nu niet wil starten. Mijn auto, mijn lidmaatschap, maar helpen ho maar, omdat ik in eerste instantie die kennis namens mij de melding heb laten doen. Was al 35jaar lid. Heb nu direct opgezegd.. .
Wilbert zegt
Hoi Frieda, bij mij een redelijk identiek verhaal. In mijn geval heeft mijn gebeld, maar het staat op mijn naam. Ik moest zelf bellen en fysiek aanwezig zijn. Ik belde en kreeg ook te horen dat de melding al was gedaan door mijn vrouw die de melding niet had mogen maken. Of we 155 euro wilden betalen om hasr lid te maken en anders komen we niet! Ergo, ik heb het anders opgelost en ik overweeg nu mijn lidmaatschap op te zeggen. Echt onprofessioneel.
E.H.van Dijk zegt
Ik was 43 lid van de ANWB, en heb nog nooit hulp moeten hebben. Op de snelweg A.12 constateerde ik een zachte voorband en ben toch nog 10 km op een slakke gang naar huis gereden. Thuis probeerde ik het voorwiel los te schroeven maar met mij 75 jaar heb ik te weinig kracht om de moer los te krijgen. Ik belde de ANWB maar tot mijn schik werd ik afgepoederd met de mededeling dat ik geen thuisabonnement heb en dat ik het zelf maar moest oplossen. Dank ANWB ik heb mijn lidmaatschap maar opgezegd en dat bespaart mij ook nog eens € 100,= per jaar.
liesbeth waasdorp zegt
ANWB opgebeld voor pech aan auto: kreeg eerst een keuze menu waar ik verschillende keren een keuze moest maken… bij Centraal Beheer kreeg ik direct iemand aan de lijn (heb meerdere keren gebruik van CB moeten maken) en er werd direct gevraagd of ik veilig stond, direct werd er gehandeld en bij de ANWB moest er eerst van alles betaal worden en er moest toestemming gegeven worden door mijn man (was hoofdverzekerde)..
Bianca zegt
ANWB??
Verzoek neergelegd in 2 termijnen te betalen.
Niets gehoord dus het klopt
Mijn schuld ik wAs te laat met betalen.
Gelijk TRUST KREDIET deurwaarder met gelijk 50 euro incassokosten
Ik heb gelijk opgezegd
Wat een klantonvriendelijkheid !
Carlo grabijn zegt
Ik ben ook al jaren lid vd ANWB. Ben nu nog steeds aan het wachten. Ze proberen binnen een uur aanwezig te zijn. Helaas nu al bijna 4 uur verder op 9 min na. Misschien tijd voor een ander. Zucht..
Ze zijn net geweest. Ze hadden storing.
Ria Houben zegt
Hebben altijd wel smoesjes,,gaat hun alleen om het geld.