Op Pechhulpvergelijk.nl zie je een objectieve vergelijking van pechhulp aanbieders in Nederland en Europa. Wij geven geen advies of waardeoordeel over de aanbieders. Wij tonen prijzen en de belangrijkste dekkingsvoorwaarden. Zo kun je zelf met behulp van eenvoudige overzichten kunt vergelijken en zo zelf de keuze kunt maken voor een pechhulp product dat het beste bij jouw situatie en wensen past. Meestal verzeker je jezelf voor meerdere jaren waardoor je met een simpele vergelijking flink wat kosten kunt besparen. Vergelijken loont!
Snel pechhulp vergelijken
Woonplaats | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Nederland | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
NL + Europa | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ |
Dekking op | Persoon | Persoon | Kenteken | Kenteken | Gezin | Kenteken | Kenteken | Kenteken |
Vervangend vervoer | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✗ | ✗ | ✗ | ✓ |
Prijs / jaar v.a. | €116,50 | €176,30 | €54,96 | €84,95 | €29,95 + €60 bij pech | €89,95 + €60 bij pech in NL | €62,50 | €139,95 |
Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info |
Volgorde aanbieders gesorteerd op naamsbekendheid
Controleer altijd de prijzen op de website van de aanbieder zelf. Laatste update 11-03-2024
Wegenwacht® van ANWB
Allianz Assistance
Blij dat ik rij
Autoverzekering + pechhulp
Veel aanbieders van autoverzekeringen bieden tegenwoordig ook een optie pechhulp aan. De prijzen hiervan zijn moeilijker te vergelijken, omdat de pechservice niet los verkocht wordt maar als onderdeel van een autoverzekering. Wij hebben dit daarom voor je uitgezocht en laten de prijzen van de modules binnen de verschillende autoverzekeringen hieronder op een overzichtelijke manier zien.
Meer info | Totale premie berekenen | Binnenland | Europa | NL en Europa | |
---|---|---|---|---|---|
Allianz Direct | Bereken je premie | € 95,4 | |||
Ohra | Bereken je premie | € 36,24 | n.v.t. | n.v.t. | |
ABN Amro | Bereken je premie | € 60,40 | € 22,36 | € 82,62 | |
Centraal beheer | Bereken je premie | € 56,64 | € 39,96 | € 96,60 | |
FBTO | Bereken je premie | € 59,24 | € 45,45 | € 104,69 | |
Inshared | Bereken je premie | € 104,52 | € 192,36 | ||
Univé | Bereken je premie | € 42,69 | € 32,67 | € 75,21 |
- Tarieven inclusief wettelijk verplichte 21% assurantiebelasting.
- FBTO , Univé en ABN Amro tonen op hun websites in eerste instantie tarieven exclusief assurantiebelasting (21%). Wij hebben de tarieven van deze aanbieders omgerekend naar inclusieve bedragen om vergelijken eenvoudig te maken.
- Berekening o.b.v. voertuig uit 2015. Leeftijd van het voertuig en andere variabelen kunnen mogelijk de premie beïnvloeden.
Voor complete tarieven van de autoverzekering met pechhulp, doe je een premieberekening. Deze premie is namelijk persoonlijk. De verschillen in dekkingen van pechhulp bij de autoverzekering kun je vinden op de pagina autoverzekeringen met aanvullende pechhulp.
Meest gekozen september 2024
Waarom pechhulp?
Niet alle pechhulp pakketten bieden dezelfde service bij pech onderweg. Zo bieden de meeste automerken alleen pechhulp bij een mechanisch probleem. Dus niet bij verkeerd tanken, je autosleutels achterlaten, een lekke band, etc. Je autoverzekering helpt dan weer alleen bij een ongeval, tenzij je aanvullend een pechhulp module afsluit.
Ga je weleens met de auto de grens over? Bijvoorbeeld voor vakantie? Als je in het buitenland te maken krijgt met autopech dan kan dit weleens grote gevolgen hebben. Hoe kom je op de plaats van bestemming? Hoe los je de autopech op en hoe regel je de repatriëring van je auto en je bagage? Hoe zit dat met je caravan en hoe zet je de vakantie voort?
Om met een gerust op weg te gaan is er voor al deze situaties een pechhulpverzekering. Soms in combinatie met een autoverzekering.
Waarom pechhulp vergelijken?
Pechhulp vergelijken levert veel voordeel op. Naast de bekende Wegenwacht® van ANWB die bij pech elke maand duizenden auto’s weer de weg op helpt zijn er ook alternatieven. Naast grote prijsverschillen tussen aanbieders zijn er vele verschillen in dekking waarbij de ene pechhulp verlener beter bij jouw situatie kan passen dan de andere aanbieder.
Pechhulp voor jouw situatie
Een auto, motor, fiets en meer. Op Pechhulpvergelijk.nl vind je de pechhulpverzekering die bij je past.
Blog
Optimaal opladen: verleng de levensduur van je autobatterij
Bepaalde laadgewoonten kunnen ervoor zorgen dat de actieradius van je elektrische auto op lange termijn sneller afneemt. Het verlies aan actieradius kan echter worden voorkomen: ACE, de mobiliteitsgids van Europa, geeft tips voor een zorgvuldige omgang met de accu – in termen van gezondheid van de batterij en voor een blijvend hoge actieradius met de…
Zelf je pech verhelpen, hoe doe je dat?
Het overkomt iedereen, vroeg of laat, en mij zelfs 2 keer in de afgelopen paar weken. De eerste keer heb ik dit zelf kunnen oplossen, de tweede keer niet. Maar de gebeurtenissen brachten me tot het schrijven van een blog over het zelf verhelpen van autopech. Veel voorkomende oorzaken van pech zijn bekend, en zo…
Wil jij wel elektrisch rijden, maar vind je het nog te duur?
Het is duidelijk dat auto’s die op fossiele brandstoffen rijden, de komende jaren volledig uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Dat is niet iets waar we rouwig om hoeven te zijn, want er zijn gelukkig heel goede alternatieven op de markt en deze worden ook nog eens steeds beter. Zou jij nu alvast de overstap willen…
Veel gestelde vragen
Dit is een dienst die wordt aangeboden als je met pech langs de weg komt te staan. Vaak sluit je hiervoor een abonnement af, maar het kan ook on demand. Pechhulp wordt aangeboden voor verschillende voertuigen.
Wat pechhulp kost is afhankelijk de gekozen dekking en verschilt ook per aanbieder. Pechhulp is al mogelijk vanaf enkele euro’s per maand. Bekijk alle tarieven hier.
Let op: Wij geven op deze site geen advies. Wij tonen informatie over de tarieven en voorwaarden van pechhulp producten bij verschillende aanbieders. Wij geven geen waardeoordeel en adviseren niet. Je kunt wel zelf je ervaring en mening delen met andere consumenten door een reactie achter te laten.
Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen met autopech. Heb je hier al mee te maken gehad? Hoe ben je geholpen? Ben je tevreden? Vertel het hieronder zodat je anderen kunt helpen bij het maken van hun beslissing voor een aanbieder.
ANWB vroeg gisteren 250 euro voor starthulp omdat ik nog geen lid was.
Ik heb beleefd geweigerd en ben binnen 15 minuten voor 50 euro geholpen door lokale garage
Dus het staatje klopt niet
Beste V Schaik,
Wat bedoel je precies met “het staatje klopt niet”? Wat zou er dan niet kloppen volgens u?
Mvg,
Pechhulpvergelijk.nl
gooedendag
dames en heren
ik raad iedereen af om lid te worden van Allianz Global Assistance, zeer slechte service , komen pas vanaf 2 uur (omdat ze ook een andere bedrijf inhuren ) en hebben zeer strenge regels die ze erg goed na leven
Allianz Global Assistance: Het groene vinkje achter “Bij pech door eigen schuld (bijv. tanken verkeerde brandstof) ” is absoluut onvolledig.
Zie de voorwaarden onder 9.4.
Geen recht op hulp c.q. vergoeding van de kosten van hulpverlening en/of schade bestaat:
In geval van immobilisatie door eigen toedoen. Hieronder vallen o.a. de volgende omstandigheden:
a. Verlies of (diefstal) van sleutels.
b. Brandstoftekort (tenzij blijkt dat de brandstofmeter defect is) of bevroren brandstof.
Beste Eve,
Het groene vinkje is gebaseerd op het stukje onder 1.9.
1.9. Pech:
Elk mechanisch defect van het Voertuig afkomstig van een onregelmatigheid in de montage
of een defect van een onderdeel, dat het normale gebruik van het Voertuig onmogelijk maakt
en immobilisatie ervan tot gevolg heeft. Maar ook als immobilisatie door eigen toedoen wordt
veroorzaakt; hieronder vallen, voor deze verzekering, de volgende omstandigheden:
i. Defecte sleutels of het achterlaten van de sleutels in een gesloten Voertuig;
ii. Verkeerde brandstof;
iii. Eén lekke band;
iv. Een lege accu door het aanlaten van stroomverbruikers.
Alle overige oorzaken van immobilisatie door eigen toedoen vallen niet onder de dekking (zie
hiervoor artikel 9).
Je hebt dus wel gelijk, het geldt niet voor alle omstandigheden, wel voor de meest voorkomende. Ik zal eens kijken hoe we dit vollediger/duidelijker kunnen weergeven.
Ik heb gebruik gemaakt van SOS Pechhulp International. Sinds september 2007 tot nu 5x pechhulp nodig gehad. Ik geef toe, dat is best veel. Maar mijn auto’s krijgen al hun beurten, het was dus echt “pech”. (koppeling, uitlaat, veer gebroken, versnellingsbak). Toch zijn wij geroyeerd door SOS Pechhulp. Terwijl andere hulpdiensten 5x pechservice per jaar verlenen, of een meerprijs vragen, word je er bij SOS Pechhulp gewoon uitgeknikkerd. Ik vind dit schandalig. Bij SOS Pechhulp willen ze graag je premie pakken, maar als je 5x pech hebt in 6 jaar dan ben je niet rendabel dus moet je er uit. Zo wil ik ook wel zaken doen.
Beste lezer,
Graag wil ik mijn ervaring met de ANWB met u mee delen. Ik stond met pech in Goeree- Overflakkee. De medewerker van de ANWB wegenwacht heeft ons niet de juiste hulp geboden. Hij heeft echter gezegd dat hij hier geen zin in had en heeft ons weg laten slepen. Ik ben niet iemand die gaat zweren, maar op dit moment ga ik het toch doen. Ik zweer dat deze meneer dit wel heeft gezegd. De auto is gebracht naar de Opel dealer waar ik natuurlijk diep in mijn buidel moest tasten. Ik kreeg een rekening van 200 euro voor een probleem wat makkelijk door de Anwb verholpen kon worden. Dit wordt door de Opel dealer en door meerdere garages bevestigd. Helaas is er niets met mijn klacht gedaan. Ik heb een brief ontvangen waarop het volgende staat vermeld.
Inmiddels heeft nader onderzoek plaatsgevonden. We hebben betrokken wegenwacht naar zijn bevindingen gevraagd en de kwestie besproken met een technisch specialist.
De wegenwacht verklaart het benodigde slangetje niet op voorraad te hebben en omdat het reeds donker was een noodreparatie met het licht van een zaklamp, niet verantwoord kon uitvoeren. Hij heeft u toen naar een garage laten transporteren.
Uit de door u gezonden factuur blijkt dat de garage er anderhalf uur mee bezig is geweest onder goede omstandigheden. U kunt zich voorstellen dat een dergelijk (nood) reparatie niet langs de kant van de weg kan worden uitgevoerd, ook gezien de omstandigheden. Wij verwijzen u hiervoor naar pagina 12 van de algemene voorwaarden. Op grond hiervan zien wij geen reden de door u gemaakte kosten te vergoeden.
Bovenstaande tekst heb ik letterlijk vanuit de brief gekopieërd. Hierop heb ik vervolgens gereageerd. Zie tekst hieronder. Ik vind dit echt een manier van oplichting, dus heb ik mijn abonnement beeïndigd. Mensen die echt goede hulp aangeboden hebben gekregen….helemaal top….. en anders onderneem echt actie. Als je ergens ontevreden over bent, meld dit meteen aan dit bedrijf en deel je ervaringen mee met anderen via internet. Zo kunnen wij met z’n allen de juiste aanbieder kiezen. Voor mij in elk geval geen ANWB. Ook heel belachelijk dat je extra lidmaatschapsgeld moet betalen als je pech hulp nodig hebt indien je nog geen lid bent van de wegenwacht.
Beste heer W……….s,
Ik heb uw brief ontvangen, waarin u aangeeft geen reden te hebben om de gemaakte kosten te vergoeden. Graag wil ik hierop reageren.
U geeft aan dat de btrokken medewerker heeft aangegeven dat het benodigde slangetje niet op voorraad was, het reeds donker was en een noodreparatie niet verantwoord was. Ik stond daar samen met mijn partner en dit heeft hij absoluut niet aangegeven. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij hier geen zin in had. Hij stond eerst te trekken aan het koelvloeistof reservoir. Doordat hij dit er niet gauw uit kreeg was hij geirriteerd en zei dat hij hier geen zin in had. Hij zei dit per abuis hardop, want ik merkte dat hij schrok van zijn uitspraak. Daarom vinden wij zijn bevindingen niet correct en trekken wij de conclusie dat de ANWB haar klanten niet centraal stelt en dat er eerder wordt gekeken naar de bevindingen van de betrokken wegenwacht en naar een specialist die helemaal niet erbij was en niet naar twee personen die er wel bij waren. Sterker nog, ik heb een medewerker van de ANWB horen zeggen dat deze betrokken wegenwachthulp niet de meest klantgerichte en resultaatgerichte medewerker is.
Het was lang niet donker, anders zou hij niet de oorzaak kunnen achterhalen en een poging doen tot reparatie.
Uit de door ons gezonden factuur is inderdaad gebleken dat er 1,5 uur is gewerkt. Dit is geheel correct. Ik heb zelf ook navraag gedaan bij de desbetreffende Opel Dealer. Zoals u misschien weet doet een Auto dealer meer dan alleen het slangetje vervangen. De facturatie begint op het moment dat deze monteur de auto gaat halen. Er wordt gekeken naar de oorzaak en vervolgens vind er ook een controle plaats van het gehele koelvloeistof systeem. Alles wordt meteen nagekeken. De reparatie wordt dan uitgevoerd en het gehele koelvloeistof syteem wordt weer nagekeken. De auto draait stationair en de monteur loopt alles na. Vervolgens wordt er een heel stuk mee gereden. De moter moet natuurlijk wel op temperatuur komen. De auto komt weer op de werkplaats te staan en er wordt weer gekeken of de koelvloeistofpeil gezakt is of niet. De auto wordt op de parkeerplaats geparkeerd en de monteur geeft dit door aan de medewerker facturatie. Ik heb alles stap voor stap genoteerd.
De wegenwachthulp zorgt alleen voor (nood) reparatie. De werkzaamheden van de Opel Dealer en de wegenwachthulp kan je dus niet met elkaar vergelijken.
Ik verwacht dat u zich nog eens over deze zaak buigt. Ik vind dit absoluut niet acceptabel en ga hier zeker wat mee doen. Als ons onrecht is aangedaan, dan ben ik zeer zeker bereid om dit mee te delen via social network. Ik vind dat niet zo met klanten moet worden omgegaan. Ik zal uw naam wel onherkenbaar maken. Als u bij uw standpunt blijft, dan wil ik graag mijn abonnement opzeggen per eerstvolgende contractsvervaldatum. Als ik dit anders moet doen, dan verneem ik dit graag van u.
Ik hoop dat u echt de klant centraal zet en hoop op een positieve reactie. Denk hierbij ook aan mond op mond reclame en social network….
Met vriendelijke groet,
Familie B………s.
———————————————————————————————————————————————————————————————-
Geachte heer B,
Het spijt ons te moeten lezen dat u zich niet kunt vinden in het antwoord van de ANWB.
Helaas zijn wij geen reden ons eerder ingenomen standpunt te moeten wijzigen.
Op uw uitdrukkelijk verzoek zullen we uw lidmaatschap van de ANWB en de Wegenwacht per 1 januari 2014 beeindigen. Tot die tijd kunt u gebruik blijven maken van de diensten en services van de ANWB.
Uiteraard kunt u de zaak nog voorleggen aan een rechtsbijstand verzekeraar. Mogelijk kan kunnen zij u van dienst zijn.
We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
dhr R. W………….s
ANWB Team Klacht
Postzone B1D
Antwoordnummer 10
2509 VB Den Haag
Tel.: 088-2695976
Fax: 088-2698008
E-mail: teamklacht@anwb.nl
Beste pechhulpvergelijk,
Waarom staat in jullie overzicht niet het vervangend-vervoer vermeld?
Dit maakt vergelijken een stuk helderder ! Groet.
Beste Andre,
Wij hebben dit vermeld op een aparte pagina omdat het anders onoverzichtelijk wordt denk ik, zie: https://www.pechhulpvergelijk.nl/vervangend-vervoer/
Groeten
Beste mensen wat mij overgekomis heel raar ikben aleen paar jaaren lid van anwb en auto en schooter verzekering en altijd netjes mij rekeningen betaald .dit jaar ik heb geen aceptgiro gehad en niet betaald voorhet lidmaatschap en ook geen herinnering geen post gehad van anwb nu zonder pardon ze hebben incasso ingeschakeld paar keer bellen en veranderd niet ze hebben post naar andere adres waar in noiet gewoond heb opgestuurd daar benik dupe geworden.ikheb gelijk alles opgezegt van anwb en ze zijn nietzo klant vrindelijk.
Probeer eens ANWB op te zeggen. Ik krijg steeds bij http://www.anwb.nl/wegenwacht/service/opzeggen ‘pagina niet gevonden’ en het lukt ook niet via Mijn ANWB.
Vreemd is ook dat je in november meteen voor een jaar vastzit weer aan het ANWB-lidmaatschap. Volgens Consuwijzer.nl zou dat sinds 1-1-11 anders moeten voor de meeste abo’s Ik moest uiteindelijk telefonisch opzeggen via een nummer op de ANWB-site en dat ging wel vlot zonder gezeur (alhoewel zij zouden kunnen vragen waarom). Mijn partner moet haar partner abo zelf opzeggen. Reden: ik ga bij Univé pechhulp binnen- en buitenland meeverzekeren. Nu betaal ik 202,45euro voor 2013: Wegenwacht Nederland Service met woonplaatsservice en Partnervoordeel (dus mijn vrouw haar autootje ook) voor 61,23 euro + 139,72 voor Wegenwacht Europa Service met vervangende auto.
Bij Univé zou dit op Pechhulp Nederland € 3,37 + Pechhulp Buitenland € 2,25 = ca. 7,50 per maand incl 21% btw zeg maar maal 12 dan op 82 euro per jaar uitkomen (ex partner auto). vervangend vervoer zit erbij ook.
Dus heb ik maar vast opgezegd en ga per 1-1-14 dan bijverzekeren bij Univé.
Ook ik ben geen voorstanden van ANWB. Jaren gelden werd mijn auto begin december afgekeurd en kon echt niet meer gemaakt worden. Naar de sloop dus. Gelijk contact opgenomen met ANWB, door voor het nieuwe jaar van start zou gaan, maar inderdaad te laat..had dit voor half november moeten doorgeven (toen wist ik nog van niets). Vervolgens een jaar autoloos een abonnement betaald!!!!
Ook een paar jaar geleden op vakantie gegaan met een vrij nieuwe auto. 3 dagen voordat we vertrokken nog pechulp in het buitenland afgesloten met vervangend vervoer bij ANWB. Helaas met autopecht in Duitsland langs de weg terecht gekomen. Daar werden we wel meteen geholpen via ANWB, dus onze auto werd weggesleept naar de dichtsbijzijnde garage. Vanaf daar werd echter moeilijk gedaan. Onze gegevens zouden (nog niet) verwerkt zijn en ze wisten niet wat te doen. Uiteindelijk van 18.00 tot 23.30 uur bij de garage gewacht en heel veel (mobiele) telefoontjes verder, kregen we toch vervangend vervoer. Uiteindelijk is alles goed geregeld, maar het was een spannende start van onze vakantie.
ANWB: onlangs pech, ineens een rood lampje STOP! Uit eerder ervaring (met een andere auto), gebleken dat je niet kon doorrijden.
Ik heb GEEN thuis service, maar geluk was dat ik net niet binnen de bebouwde kom was van mijn eigen woonplaats..
Nou dat had ik mis.. want heel de woonplaats wordt meegerekend, ook al ligt het officieel niet binnen de bebouwde kom!
Wat een B.S.! Het was minstens 2,5 km verwijderd van mijn voordeur..
Tijd om over te stappen naar een andere.. betaal me scheel aan verzekering maar voor hulp komen , ho maar. Ja alleen als ik ter plekke extra bij verzeker voor de rest van het jaar! Nou dacht het niet!