Op Pechhulpvergelijk.nl zie je een objectieve vergelijking van pechhulp aanbieders in Nederland en Europa. Wij geven geen advies of waardeoordeel over de aanbieders. Wij tonen prijzen en de belangrijkste dekkingsvoorwaarden. Zo kun je zelf met behulp van eenvoudige overzichten kunt vergelijken en zo zelf de keuze kunt maken voor een pechhulp product dat het beste bij jouw situatie en wensen past. Meestal verzeker je jezelf voor meerdere jaren waardoor je met een simpele vergelijking flink wat kosten kunt besparen. Vergelijken loont!
Snel pechhulp vergelijken
Woonplaats | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Nederland | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
NL + Europa | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ |
Dekking op | Persoon | Persoon | Kenteken | Kenteken | Gezin | Kenteken | Kenteken | Kenteken |
Vervangend vervoer | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✗ | ✗ | ✗ | ✓ |
Prijs / jaar v.a. | €116,50 | €176,30 | €54,96 | €84,95 | €29,95 + €60 bij pech | €89,95 + €60 bij pech in NL | €62,50 | €139,95 |
Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info |
Volgorde aanbieders gesorteerd op naamsbekendheid
Controleer altijd de prijzen op de website van de aanbieder zelf. Laatste update 11-03-2024
Wegenwacht® van ANWB
Allianz Assistance
Blij dat ik rij
Autoverzekering + pechhulp
Veel aanbieders van autoverzekeringen bieden tegenwoordig ook een optie pechhulp aan. De prijzen hiervan zijn moeilijker te vergelijken, omdat de pechservice niet los verkocht wordt maar als onderdeel van een autoverzekering. Wij hebben dit daarom voor je uitgezocht en laten de prijzen van de modules binnen de verschillende autoverzekeringen hieronder op een overzichtelijke manier zien.
Meer info | Totale premie berekenen | Binnenland | Europa | NL en Europa | |
---|---|---|---|---|---|
Allianz Direct | Bereken je premie | € 95,4 | |||
Ohra | Bereken je premie | € 36,24 | n.v.t. | n.v.t. | |
ABN Amro | Bereken je premie | € 60,40 | € 22,36 | € 82,62 | |
Centraal beheer | Bereken je premie | € 56,64 | € 39,96 | € 96,60 | |
FBTO | Bereken je premie | € 59,24 | € 45,45 | € 104,69 | |
Inshared | Bereken je premie | € 104,52 | € 192,36 | ||
Univé | Bereken je premie | € 42,69 | € 32,67 | € 75,21 |
- Tarieven inclusief wettelijk verplichte 21% assurantiebelasting.
- FBTO , Univé en ABN Amro tonen op hun websites in eerste instantie tarieven exclusief assurantiebelasting (21%). Wij hebben de tarieven van deze aanbieders omgerekend naar inclusieve bedragen om vergelijken eenvoudig te maken.
- Berekening o.b.v. voertuig uit 2015. Leeftijd van het voertuig en andere variabelen kunnen mogelijk de premie beïnvloeden.
Voor complete tarieven van de autoverzekering met pechhulp, doe je een premieberekening. Deze premie is namelijk persoonlijk. De verschillen in dekkingen van pechhulp bij de autoverzekering kun je vinden op de pagina autoverzekeringen met aanvullende pechhulp.
Meest gekozen september 2024
Waarom pechhulp?
Niet alle pechhulp pakketten bieden dezelfde service bij pech onderweg. Zo bieden de meeste automerken alleen pechhulp bij een mechanisch probleem. Dus niet bij verkeerd tanken, je autosleutels achterlaten, een lekke band, etc. Je autoverzekering helpt dan weer alleen bij een ongeval, tenzij je aanvullend een pechhulp module afsluit.
Ga je weleens met de auto de grens over? Bijvoorbeeld voor vakantie? Als je in het buitenland te maken krijgt met autopech dan kan dit weleens grote gevolgen hebben. Hoe kom je op de plaats van bestemming? Hoe los je de autopech op en hoe regel je de repatriëring van je auto en je bagage? Hoe zit dat met je caravan en hoe zet je de vakantie voort?
Om met een gerust op weg te gaan is er voor al deze situaties een pechhulpverzekering. Soms in combinatie met een autoverzekering.
Waarom pechhulp vergelijken?
Pechhulp vergelijken levert veel voordeel op. Naast de bekende Wegenwacht® van ANWB die bij pech elke maand duizenden auto’s weer de weg op helpt zijn er ook alternatieven. Naast grote prijsverschillen tussen aanbieders zijn er vele verschillen in dekking waarbij de ene pechhulp verlener beter bij jouw situatie kan passen dan de andere aanbieder.
Pechhulp voor jouw situatie
Een auto, motor, fiets en meer. Op Pechhulpvergelijk.nl vind je de pechhulpverzekering die bij je past.
Blog
Optimaal opladen: verleng de levensduur van je autobatterij
Bepaalde laadgewoonten kunnen ervoor zorgen dat de actieradius van je elektrische auto op lange termijn sneller afneemt. Het verlies aan actieradius kan echter worden voorkomen: ACE, de mobiliteitsgids van Europa, geeft tips voor een zorgvuldige omgang met de accu – in termen van gezondheid van de batterij en voor een blijvend hoge actieradius met de…
Zelf je pech verhelpen, hoe doe je dat?
Het overkomt iedereen, vroeg of laat, en mij zelfs 2 keer in de afgelopen paar weken. De eerste keer heb ik dit zelf kunnen oplossen, de tweede keer niet. Maar de gebeurtenissen brachten me tot het schrijven van een blog over het zelf verhelpen van autopech. Veel voorkomende oorzaken van pech zijn bekend, en zo…
Wil jij wel elektrisch rijden, maar vind je het nog te duur?
Het is duidelijk dat auto’s die op fossiele brandstoffen rijden, de komende jaren volledig uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Dat is niet iets waar we rouwig om hoeven te zijn, want er zijn gelukkig heel goede alternatieven op de markt en deze worden ook nog eens steeds beter. Zou jij nu alvast de overstap willen…
Veel gestelde vragen
Dit is een dienst die wordt aangeboden als je met pech langs de weg komt te staan. Vaak sluit je hiervoor een abonnement af, maar het kan ook on demand. Pechhulp wordt aangeboden voor verschillende voertuigen.
Wat pechhulp kost is afhankelijk de gekozen dekking en verschilt ook per aanbieder. Pechhulp is al mogelijk vanaf enkele euro’s per maand. Bekijk alle tarieven hier.
Let op: Wij geven op deze site geen advies. Wij tonen informatie over de tarieven en voorwaarden van pechhulp producten bij verschillende aanbieders. Wij geven geen waardeoordeel en adviseren niet. Je kunt wel zelf je ervaring en mening delen met andere consumenten door een reactie achter te laten.
Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen met autopech. Heb je hier al mee te maken gehad? Hoe ben je geholpen? Ben je tevreden? Vertel het hieronder zodat je anderen kunt helpen bij het maken van hun beslissing voor een aanbieder.
ook wij gaan ons lidmaatschap opzeggen!, de service bij de ANWB is echt zeer slecht!!!. zeg maar NIET. eerst bij mijn zoon die bij Utrecht snachts met pech kwam te staan. oké hij had zich verkeerd verzekerd, alleen voor het buitenland, maar je kon hoog of laag springen, ze kwamen niet. ohja ze kwamen wel maar dan moest hij 160 euro eerst overmaken en dan zou er iemand komen. we hebben bedankt. op ons adres zijn 3 mensen lid v/d ANWB, in 2015 dus niet meer.
Heb doorlopende reisverzekering bij unive en de extra autohulppaket kost mij inclusief assurantiebelasting 20,- per jaar extra voor hulp buitenland.
Kan ik niet voor tobben
Maandag na een lang paasweekend met een platte band langs de A4 met pech komen te staan. Gelukkig al enige jaren lid van de a.n.w.b. Na een klei half uur kwam de pechhulp auto dan en hielp me gelukkig weer snel de baan op. Wegenwachter dennis bedankt voor de vriendelijke redder in nood!
Verkeerd getankt. Stom natuurlijk. Maar twee uur wachten met slechte communicatie is geen service die ik verwacht. Oja, 35 Euro aftikken natuurlijk, je tankt namelijk voor de lol verkeerde brandstof. Het is bekend en het klopt dat de ANWB daar 35 Euro voor rekent. Maar het blijft extra zuur, zeker na twee uur in de kou zitten wachten en nooit eerder beroep op de ANWB gedaan te hebben..
Het zou handig zijn als ook ADAC opgenomen was in de vergelijking.
Wonende in Nederland kun je daar ook lid van worden.
ADAC nooit doen, ben jaren lid en heb ze de afgelopen twee jaar driemaal nodig gehad. Heb deze week een brief gekregen dat ze me in Nederland niet meer helpen. In Duitsland helpen ze me nog wel maar niet meer als ADAC Plus lid. Conclusie, wel lid en betalen maar bij pech beperken ze je lidmaatschap.
Hoor veel negatiefs over ANWB maar dat zijn wat mij betreft de uitzonderingen, dus als tegenhanger even iets positiefs. Heb 2 maal gebruik gemaakt van de pechhulp, in beide gevallen was de ANWB snel aanwezig en verhielp de problemen snel en zo goed dat me een garage bezoekje werd bespaard (een van de reparaties betrof een door een steenmarter doorgevreten signaalkabeltje kabeltje waardoor de accu niet meer werd opgeladen, geen voor de hand liggende fout). Heb nu geen ANWB lidmaatschap meer i.v.m. een nieuwe auto met pechhulp van citroen maar ik zou zeker geen bedenking hebben bij een nieuw lidmaatschap.
Op een zondag in december 2013 had ik autopech in Rotterdam. De ANWB constateerde dat de dynamo kapot was. De monteur was zo vriendelijk om een garage (op zondag) te bellen en te vragen of wij de wagen konden achterlaten voor de deur. Na lang bellen met de Turkse garagehouder vertelde de vriendelijke monteur dat de reparatiekosten tussen de 600 en 800 euro`s zouden zijn. Hij drong enkele keren aan dat ik openbaar vervoer moest pakken om naar huis te rijden en dat ik de volgende dag de auto kon ophalen. De vriendelijke monteur was enorm positief over de desbetreffende garage en zei dat ze enorm goed werken. Ik werd plots wantrouwig!! In de autobranche is bijna niemand te vertrouwen, vooral als het om geld gaat. Ik besloot toch naar huis te rijden nadat mijn accu was opgeladen. De volgende dag zou ik in alle rust zelf onderzoek doen en zelf bepalen, door wie ik mij laat helpen! Ik heb de vriendelijke monteur toch bedankt voor alle moeite. 600 tot 800 euro`s dacht ik ?? Toen ik thuis begon te onderzoeken, te bellen en te onderhandelen, ontdekte ik dat een nieuwe dynamo ca. 115 euro`s kost. Een tweedehands dynamo kost ca. 75 euro voor mijn Megane Grand Tour uit 2004. Dynamo inclusief reparatie zouden mij 125 euro`s kosten bij een garage die ik zelf had geselecteerd!!! Ik belde de ANWB hierover en ik beklaagde mij over hun dure adviezen, bij monde van de vriendelijke monteur, die mij voor 600 tot 800 euro`s in het bos wilde sturen! Daarnaast ontdekte ik dat de vriendelijke monteur te snel had geconcludeerd dat de dynamo defect was. Er hadden namelijk ook andere storingen geweest kunnen zijn. Maar de monteur constateerde binnen 5 minuten dat het de dynamo was!!!
Ik heb de ANWB beloofd dat ik mij dit jaar, 2014, ga afschrijven en overstap naar Route Mobiel.
ANWB, zeer slecht.
Extra dekking afgesloten voor Marokko overland expeditie.
Na 24 uur dure telefoongesprekken, “vond” meneer van de ANWB dat onze auto niet in Marokko
stond maar in Algerije.
SOS internationaal gebled(beste optie indien all risk verzekerd), auto was binnen het uur op transport.
ANWB als zeer slecht ervaren. Stranding in Andorra en alles zelf moeten regelen (inclusief overnachting in Barcelona) tot Girona. Bellen bellen en blijven bellen en het enige is wat je hoort is dat ze er mee bezig zijn. In Girona een vervangende auto ontvangen van de ANWB. Bij terugkomst van auto schade aan de auto en diefstal van een koffer. Die konden we niet meenemen en we moesten de sleutel achterlaten bij de auto. ANWB vergoed dit niet (geen braak sporen, nee als ze de sleutel hebben). Schade vergoeden ze ook niet aan de auto aangezien het niet aantoonbaar was dat dit tijdens het transport was ontstaan. Nee dit zal een transporteur ook niet vermelden op de vrachtbrief als ze dit zelf moeten betalen. Mijn ervaring is dat ze er alles aan doen om niets te vergoeden. Tip: maak zoveel mogelijk foto’s van alles. Voor mij geen ANWB meer.
Volledig eens: ANWB is echt zeer slecht qua service. Ze hebben het voor elkaar gekregen mijn hoog zwangere vrouw met onze kleine van 3 jaar op de dijk te laten staan omdat er administratief iets niet klopte. Verder moesten wij in een ander geval 5 km naar huis lopen om onze legitimatie te halen anders werden we niet geholpen (ja en ik weet dat je die altijd bij moet hebben). Toen vervolgens de monteur kwam, vroeg hij er niet eens naar…. kortom: na jaren lidmaatschap opgezegd. Wat een beroerde club….. kan ook nog boekje open doen over factureringsproces, maar dat voert te ver hier… kortom….. geen lid worden!
Goh dacht ik dat ik een uitzondering op de regel was….
Ben al jaren klant bij de ANWB Nederland +, heb al van kindsaf aan het nodige kennis opgedaan met auto’s door de bekwame handige handjes van mij pa, die veel wist op te lossen. Ik hoor dus snel genoeg wanneer iets iets serieuzer is en niet ter plaatse gemaakt kan worden.
Nu wil het euvel dat mijn auto ivm vervanging van een onderdeel in de garage stond, De garage geeft mij trouw hun riante Smart mee als vervangauto. Nu wil het euvel dat deze een zeer gevoelige sleutel heeft wat ik niet wist. Bij 1x vallen kan het maar zo zijn dat de sleutel niet meer werkt. Even een kleine ingreep( lees openen sleutel en even het batt. goed aandrukken en dan doet hij het weer) ook weer een leermoment.
Nu had ik de smart mee, en hij wilde weer niet starten, dacht meteen batterij is los, zeker weer laten vallen. ANWB kwam, ( lees dat dit na 19u was) Nee de batt had te weinig ampere, kortom zo hgoed als leeg. Nee geen vervangende celbatterij in de auto. Hmm loop naar boven om te checken of mijn partner nog ergens zo’n batterij had liggen en ik hoor dat de ANWB hem toch werkend had gekregen, hoe is mij een raadsel maar met een losse staafbatterij zei hij mij. Ik vroeg wat het gevolg nu kon zijn. Antw; ja iedere keer dat het wordt gebruikt kost het ampere van de batt. dus het kan zo weer over zijn. Ik vroeg hem waar ik nu nog een batterij van deze maat kon vinden. JA bij de Gamma hadden ze ze wel. Affijn ik sloot de auto af. Wilde wel kijken of ik ergens nog aan een batt. kon komen, want het was geen standaardmodel zoals je bij de meeste ziet, liep naar binnen om mijn tas te pakken en wilde weer de auto openen. NIKS HELEMAAL NIKS DEED DE AUTO. Inmiddels was het al donker geworden. Ik moest ook nog eens naar mijn werk en had dus ook stress om dat ik de tijd zag weglopen. Mijn partner belde een vriend die had twee batt meegenomen, de verkeerde, en gaf aan dat de benzinepomp geen andere maat had dan alleen deze 2., gevolg bij geen benzinepomp of gamma kon mij een batt. leveren.
Wat mij het meest frustreerde was dat ik een auto van de garage had. Dat een callservice muts aan de foon doodleuk zegt mevr dit is uw tweede kenteken u kunt hooguit maar 2 kentekens opgeven per jaar…dat was voor mij geheel nieuw, maar ik had ook nog eens aangegeven dat het vervangend vervoer van de garage was. Door het hele gedoe was ik zo boos…kwam te laat op mijn werk, en heb met godsgratie mijn monteur te pakken gekregen die mijn auto kwam brengen, die welliswaar was gemaakt, maar nog niet getest….
onvriendelijke telefonistes zijn een pre bij de ANWB, zodat je niet te vaak belt, Dit is vaker voorgekomen. De monteur ter plaatse van de ANWB gaf aan dat ze dit soort onvriendelijkheid vaak genoeg meekrijgen en adviseerde een klacht in te dienen.
Zo ook afgelopen weekend toen bleek dat de auto niet goed starte en ik een flink stuk moest rijden. Nu regende het, maar ik zag gauw genoeg dat de monteur zonder enige aanleiding geirriteerd was. Ik maakte een tussenstop om te kijken of het nu weer het geval was, buiten mijn eigen wnplts. En weer het geval. ANWB kwam na dik een uur te hebben gewacht, JA mevr een pool zit los waardoor het niet oplaat. De andere pool is gloeiend heet. Ik heb staan kijken wat hij deed, het was niet meer dan wat freubellen bij de accu en hem bijgeladen. Om mij te overtuigen deed hij nog het een en ander en gaf aan dat het zo verholpen moest zijn. Ik gaf aan dat de auto bij de garage had gestaan, maar dat ze niet aan de accu hebben moeten zitten om een aandrijfas te vervangen. Dus kon ik mij niet voorstellen hoe een accu uit zichzelf losgaat. ( dit even ter zijde)
Goed we zijn nu 1 dgn verder, extra omgereden omdat de accu moest opladen. En het euvel is weer aan de orde dat hij moeilijk doet met starten. Een telefoontje naar mijn monteur bevestigde al snel dat ze niet aan de accu hadden gezeten.
ik ben nu aan het omkijken voor een andere pechhulp want ik ben het hele gezeik van half werk wel een beetje zat en ik ben met de telrefonisten aldaar helemaal klaar. Heb sinds november 2012 welliswaar voor steeds iets anders moeten bellen, service op straat was tot voor kort goed, maar servicecenter ho maar…Men kan er ook niet tegen als je er wat van zegt. Heb 1x de verbinding verbroken en opnieuw gebeld, want toen was het echt te bont en dacht ik; ik kan het gesprek nu beter beeindigen en opnieuw bellen, zodta ik een ander persoon aan de foon krijg. Gaf natuurlijk aan dat ineens de verbinding verbroken was, maar was de nodige insinuaties en beeldvorming van deze persoon spuugzat.
Alleen al de vraag of de monteur nu aan een melding gekoppeld staat of de hoeveelste je in de wacht ben is al te veel gevraagd.
Het was trouwens ook de eerste keer dat ik mij moest legitimeren met mijn pas en dan tel ik ook de keren met mijn pa zijn lidmaatschap, want ook daar hebben wij het niet meegemaakt.